شهید احمد اسکندری

شهید احمد اسکندری بکرآباد


زندگی نامه: 

نام:  احمد
نام خانوادگی:  اسکندری
نام  پدر:  فرمان
تاریخ تولد:  1342
تاریخ شهادت:  62/03/04
محل شهادت:  سنندج

شهید احمد اسکندری فرزند خلف حاج فرمان در سال 1342 در روستای بکرآباد ورزقان دیده به جهان گشود . وی دوران کودکی را در دامان پر مهر خانواده سپری کرد و دوران تحصیل را در زادگاهش به پایان رسانید . وی در سالهای آغاز انقلاب همراه پسر دایی شهیدش ( داوود خالقی ) مردم اهالی را به شرکت در تظاهرات و راهپیمایی که بر علیه رژیم طاغوتی صورت می گرفت دعوت می کرد .

وی برای ادامه تحصیل و وارد شدن به دبیرستان به ورزقان نرفت و در آنجا به تحصیلش ادامه داد . بعد از پیروزی انقلاب احمد وارد سپاه شد و به تبلیغ جهت پر کردن سنگرهای جبهه می پرداخت . وی بعدها به همراه چند تن از اهالی روستا به تشکیل پایگاه همت گمارد و مسئولیت آن را به عهده گرفت . موقعی که آیت اله بهشتی و یارانش به شهادت رسید چند روزی را در روستا مجلس عزا تشکیل داد .

سرانجام در فروردین ماه سال 62 به همراه چند تن از جوانان عازم جبهه های حق علیه باطل گشت و در سن 18 سالگی علی اکبر وارد شهد شهادت را نوشید و به لقاء الله پیوست .

« روحش شاد و یادش گرامی باد » 

وصیت نامه: 

وصیت نامه شهید بزرگوار احمد اسکندری ( 1614
 بسم رب الشهداء والصدیقین
 بنام الله پاسدار خون شهی د ان رود بر حسین ( ع) سرور آزادگان ودرود وسلام بر امام مهدی ونائب برحقش رهبر ومرجع خمینی بزرگ نوح زمان یار ویاور مستضعفین جهان . بنده احمد اسکندری نیروی داوطلب اعزامی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش 1362 ) با عده ای از برادران / 2/ ورزقان . در تاریخ ( 18 عضو سپاه وبسیج به روستای سنگ سفید وارد ودر یک قله بلند م س تقر شدیم وبا برادر میر داماد هادیان 1362 ) با / 2/ در یک سنگر بودیم که در شب ( 21 دشمنان کوردل واز خدا بیخبر در گیر شدیم و عده ای از خود فروخته و م زدور را به درک واصل کردیم ودر این درگیری برادر رسول نصر اعزامی از اصفهان شربت شهادت نوشید وبه شهیدان پیوست روحش شاد وراهش پررهرو باد .
 وپایگاه سنگ سفید را بنام شهید نصر گذاشتیم - انا لله وانا الیه راجعون – پس ای خدای مهربان اینک که برای خشنودی تو در ستیزیم وتا آخرین لحظه با کفار ومنافقین جنگ خواهیم کرد. چه خوب است بازگشت به سوی خدا را با شهادت در راهت را نصیبم گردانی وچند کلمه به عنوان وصیت می نویسم که شاید شهید شدم از امت حزب الله می خواهم در فکر کمبودهای دنیوی نباشند در فکر ج بهه واسلام وقرآن باشند وامامی که در فکر نجات اسلام است در خط او حرکت نمایند ومتفرق نشوند واز مال ومنال دنیا فقط چیزیکه مرا رنج می دهد ناراحتی پدرم می باشد ولی امیدوارم پدرم هم با وجود ایمان ی که دارد تسلیم خدا شده وزیاد ناراحت نشوند وخداوند اجر خواهد داد وصبر عنایت خواهد نمود . شهادت جوانان ما تیری است که بر قلب دشمن می نشیند ( امام خمینی)
 والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

شهید احمد اسکندری
شهید احمد اسکندری
شهید احمد اسکندری
شهید احمد اسکندری
شهید احمد اسکندری
شهید احمد اسکندری