شهید قادر علیزاده

شهید قادر علیزاده بکرآباد



زندگی نامه: 

نام:  قادر
نام خانوادگی:  علی زاده
نام  پدر:  علی
تاریخ تولد:  1337/10/10
تاریخ شهادت:  1361/02/20
محل شهادت:  خوزستان - خرمشهر

شهید گرانقدر قادر علیزاده فرزند علی در سال 1347 در روستای بکرآباد از توابع بخش مرکزی در خانواده ای مذهبی دیده به جهان هستی گشود . دوره ابتدایی را در زادگاه خویش با موفقیت به پایان رسانید و در کنار پدرش به کشاورزی مشغول شد . ایشان در دوران جوانی طبق سنت پیغمبر (ص) ازدواج کردند که ثمره آن دو فرزند است .
شهید گرانقدر در دوران پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مانند تمام مردم ایران تلاش خود را برای پیروزی انقلاب اسلامی ایفاء کرده و از هیچ تلاشی دریغ نمی کرد . با پیروزی انقلاب اسلامی قادر به کار کردن جهت تأمین مخارج خانه مشغول شده با شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک پاک ایران عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید . مدت 9 ماه در جبهه جنوب و غرب حضور مستمر داشت و رد عملیات های بیت المقدس و فتح المبین حضور فعال داشت .
شهید گرانقدر در جبهه بخاطر رشادت و بی باکی شهره عام و خاص بود . یکی از دوستان شهید می گوید : قادر بعنوان تیربارچی گروهان بود و همه به عنوان دلیر از وی یاد می کردند او در 9 ماه حضورش در جبهه کمترین مرخصی را داشت و هر وقت از او سبب این امر را جویا می شدیم می گفت : من نمی توانم به خودم بقبولانم که بروم و در خانه استراحت کنم در حالیکه دوستان و همرزمان بنده در جبهه ها شهید شوند .
شهید علاقه مند به جنگ و مبارزه با دشمن بود و بسیار خوش خلق و خنده رو بود سرانجام شهید گرانقدر در اوایل جنگ بیستم اردیبهشت ماه سال 1361 در منطقه خونین شهر در عملیات بیت المقدس شربت شهادت را نوشید و به خیل یاران اباعبدالله الحسین (ع) پیوست .
« روحش شاد و راهش پر تدوام باد »

شهید قادر علیزاده
شهید قادر علیزاده