عضویت در کانال تلگرام بکرآباد


دهستان بکرآباد | اخبار شهرستان ورزقان و دهستان بکرآباد

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

موقعیت مکانی بکرآباد

موقعیت مکانی بکرآباد

روستای بکرآباد، با طبیعت بکر و باصفا در دل قاراداغ یا کوههای ارسباران واقع است. روستای توریستی بکراباد (بئکوو) یکی از چهار دهستان بخش مرکزی ورزقان میباشد که در حدود هشت کیلومتری شمال این شهرستان  واقع شده است.


۰ نظر
محمد

شرایط اقلیمی- جغرافیایی بکرآباد

شرایط اقلیمی- جغرافیایی بکرآباد

آب و هوای این منطقه درزمستان سرد و در فصول بهار و تابستان بسیار معتدل میباشد.

این روستا دربین دو دره سرسبز و در کنار رودخانه واقع شده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در طول 46 درجه و41 دقیقه و 48 ثانیه درعرض 38 درجه و 34 دقیقه و 32 ثانیه و ارتفاع آن ازسطح دریا 1814 متر بالاتر قرارگرفته است.


۰ نظر
محمد

فرهنگ روستای بکرآباد

فرهنگ روستا

اکثر اهالی بکرآباد باسواد و دارای تحصیلات عالی دانشگاهی میباشند که در نهادها و ادارات ودانشگاهها وبخش کشاورزی، دامپروری ، زنبورداری و صنایع دستی و مجتمع مس سونگون فعالیت میکنند. اهالی بکرآباد از لحاظ شعور سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در منطقه قاراداغ از قدیم الایام جایگاه خاصی دارند و از اولین مناطق قره داغ است که مکتب خانه و مراکز آموزشی و کتابخانه در آن تاسیس شده است. این روستا از قدیم الایام انسانهای ارزشمند تحویل جامعه داده است از جمله؛ میرزا سید محمد شفیع زاده اولین ریس آموزش و پرورش (اداره فرهنگ اهر) قاراداغ درسال 1325 ه.ش و میرزا باقر(تاسیس اولین مکتب خانه در بکرآباد)، استاد میرزا کاظم خان نصیری حافظ و قاری قرآن و صاحب مکتب خانه که از نامه ها ایشان درموزه اسناد ملی مجلس شواری اسلامی نگهداری میشود.


۰ نظر
محمد

روستای بکر آباد

روستای بکر آباد

نام روستا ی بکرآباد حاکی از طبیعت بسیار جذاب و زیبا و بکر آنست. از مکانهای گردشگری و تاریخی آن می توان  به این موارد اشاره کرد: قیه آراسی (مابین یخچال طبیعی کرویق و بکرآباد) ساری چشمه، گولی چیمن، صفرچیمنی، دالی چیمن و توغلو چیمنی و چشمه قیل قیل که دارای 16 لوله پراز آب درجریان بوده وبسیاردیدنی ودر نوع خودبی نظیراست. در بکرآباد دهها گورستان و تپه های باستانی و قلعه ها ی ویران شده و آثار بجای مانده از روستای قدیم به نام کند یئری بجای مانده که نشان از تاریخ وتمدن کهن بکرآباد میباشد. تعدادی از این آثار از طرف سازمان میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است ازجمله تپه باستانی صفر چیمنی به شماره ثبت 26381 با قدمت هزاره اول قبل از میلاد و قبرستان بکرآباد به شماره ثبت 26378 باقدمت قرون 6-8 هجری و قمری و قنات قیل قیل بکرآبادکه در فهرست قنات های کشور به ثبت رسیده است. این قنات بسیار کهن و باستانی است و احتمالا مربوط به دوران مادها بوده است. 


۰ نظر
محمد

آدرس اینستاگرام دهستان بکرآباد

آدرس اینستاگرام دهستان بکرآباد

آی دی اینستاگرام روستای بکرآباد bekoov2467

اینستاگرام بکرآباد


۰ نظر
محمد