معرفی الهویردی دهقانی

زندگی نامه الهویردی دهقانی

از زبان خودش

روز هشثم اسفند ۱۳۴۷ هجری شمسی در روستای کیقال ،از توابع بخش مرکزی شهرستان ورزقان در یک خانواده مذهبی متولد شدم.تحصیلات ابتدایی را در همان روستا گذراندم. به دلیل نبود مدرسه ی راهنمایی در روستای خودمان تحصیلات مقطع راهنمایی را در روستای هم جوار(بکرآباد) به پایان رساندم.درآن زمان حتی در بخش ورزقان دبیرستان وجود نداشت.برای ادامه تحصیل مجبور بودم به یکی از شهرستانهای استان بروم.لذا سال اول متوسطه را در دبیرستان شهید مدرس و پایه های دوم ، سوم و چهارم نظری را در دبیرستان شهید مطهری شهرستان اهر گذراندم. هم زمان با ورود به مقطع دبیرستان فعالیت سیاسی ام را از سن ۱۵ سالگی با ورود به بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع کردم.در مقطع دبیرستان پس از فراگیری آموزش های نظامی لازم دوبار در سالهای ۱۳۶۵ و۱۳۶۷ برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی عازم جبهه های حق علیه باطل شدم.از آن زمان عضو بسیج هستم و در همه جا و در همه حال به عنوان یکی بسیجی گوش به فرمان ولایت مطلقه فقیه در همه ی عرصه های نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… کشور حضور فعال دارم.

در سال ۱۳۶۶ وارد تربیت معلم شدم و در خرداد سال ۱۳۶۸در رشته علوم تجربی از تربیت معلم شهید رجایی تبریز فارغ التحصیل شدم.در اول مهرماه ۱۳۶۸ به استخدام آموزش و پرورش ورزقان در آمدم.پس از دو سال تدریس در مدارس این شهرستان در سال۱۳۶۹از دانشگاه تبریز در رشته شیمی قبول شدم و در مهرماه سال ۱۳۷۰وارد دانشگاه تبریز شده و در سال۱۳۷۴ در رشته دبیری شیمی از دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شدم.

از سال ۱۳۷۴ در دبیرستانهای شهرستان ورزقان مشغول تدریس شدم.پس از ۶سال تدریس در این شهرستان در مهرماه ۱۳۷۹ به اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ تبریز انتقال یافته و در دبیرستانهای شهرستان تبریز مشغول تعلیم و تربیت فرزندان میهن اسلامی شدم.در سال ۱۳۸۰ از مقطع کارشناسی ارشد  رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج قبول شدم و در همان سال وارد دانشگاه شده و در اسفند ماه  سال ۱۳۸۳ با مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی از همان دانشگاه فارغ التحصیل شدم.

از سال ۱۳۸۰ به عضویت حزب موتلفه اسلامی شهرستان تبریز درآمده وتا به حال به فعالیت های سیاسی ام در قالب این حزب ادامه می دهم.

در سال ۱۳۸۶در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ی شهرستان ورزقان و خاروانا نامزد نمایندگی مردم این حوزه انتخابیه شدم و به عنوان نفر دوم رای آوردم.

هم اکنون نیز در امر تعلیم و تربیت فرزندان میهن اسلامی مان در مقطع متوسطه در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستم.